Fotografie & communicatie | Gent - Brussel - Antwerpen
maxresdefault.jpg

CASE: Mercedes-Benz Aalst & Ninove-Zottegem

 

CASE: Mercedes-benz aalst & ninove-zottegem

 

mercedes-benz logo

De klant

Mercedes-Benz Aalst (nu: Hedin Automotive Aalst) en Mercedes-Benz Ninove-Zottegem (nu: Hedin Automotive Ninove-Zottegem) zijn twee erkende Mercedes-Benz en Smart concessiehouders en servicepunten.


De challenge

De twee concessies hadden geen ervaring met social media en wilden graag Facebook gebruiken om hun klanten en het juiste doelpubliek beter te informeren en te helpen.  

Schermafbeelding 2018-05-17 om 11.33.29.png

Schermafbeelding 2018-05-17 om 11.35.05.png

Het plan

Ik creëerde twee Facebookpagina’s met gedetailleerde informatie op basis van de stijl bepaald door Mercedes-Benz. Daarnaast creëer ik op maandelijkse basis specifieke content voor de twee concessies en onderhoud ik ook de communicatie met de klanten en mogelijk geïnteresseerden.


Schermafbeelding 2018-05-17 om 11.32.21.png

De techniek

Maandelijks bekijk ik met het team bij Mercedes-Benz Aalst en Mercedes-Benz Ninove-Zottegem wat de actuele onderwerpen zijn die we willen aanhalen op de beide pagina’s. Dat gaat van nieuwe modellen over tips, tot service en onderhoud. Daarnaast houden we rekening met lokale, nationale en internationale gebeurtenissen die relevant zijn voor het merk. Ik schrijf de copy voor de posts op basis van de strategie die Mercedes-Benz aanleverde en kies daarbij het type post dat het beste past bij de inhoud. Daarnaast maak ik foto’s en video’s die nodig zijn bij de posts. Deze beelden passen vanzelfsprekend bij de visuele stijl die door Mercedes-Benz is bepaald. De posts worden voorzien van een advertentiebudget waardoor we zeer gericht het juiste doelpubliek kunnen aanspreken met de juiste content.

Dagelijks bekijk ik hoe klanten en geïnteresseerden reageren op de content en communiceer ik met hen. Dat kan zowel met reacties bij de posts als in privéberichten. Ik sta in contact met de teams in de concessies om op gepaste wijze en zo snel mogelijk antwoorden te voorzien.


Schermafbeelding 2018-05-17 om 11.39.37.png

Het resultaat

Mercedes-Benz Aalst en Mercedes-Benz Ninove-Zottegem zijn twee concessies die online sterk aanwezig zijn voor klanten en geïnteresseerden. De Facebookpagina’s bieden een communicatiekanaal dat in beide richtingen werkt en dat de juiste informatie geeft aan de gewenste doelgroep. Dankzij de pagina’s krijgen de concessies ook informatie over wat leeft bij volgers. Daarnaast kunnen ze zich ook zeer specifiek richten naar geïnteresseerden met speciale deals en kunnen ze snel tot probleemoplossingen komen.


Voordelen

 

Schermafbeelding 2018-05-17 om 11.40.19.png