Business sessie
“Ik heb vanaf volgende maand een stagiair. Die zal de foto’s wel nemen van ons product en ons team met zijn smartphone.” Ik hoorde het een bedrijfsleider zeggen toen het over de fotografie van zijn bedrijf ging.
“We eten met onze ogen,
maar we kopen ook met onze ogen.”
En dus zijn potentiële klanten bij slechte foto’s minder geneigd om hun portemonnee open te trekken, want die zijn het eerste contact met je bedrijf. En niet je teksten.
Ken je dat?
Je recycleert voor de zoveelste keer die ene goeie foto die iemand toevallig ooit maakte. Toch staat hij al 2 keer op Instagram, 5 keer op Facebook en is hij je openingsbeeld op de bedrijfssite. Toch blijf je hem gebruiken omdat er niks beters is.
Je zoekt je suf op Pinterest naar beelden die je zou willen van jouw dienst/product, maar uiteindelijk weet je niet hoe je die stijl op je merk moet toepassen?
Je wil unieke beelden, want je bedrijf is dat ook, maar je weet niet hoe? Je eindigt dus steevast op stockfotosites.
Sara van de boekhouding klaagt dat ze dik op haar profielfoto staat, je collega Katrien vindt die van haar lelijk en stiekem vind je zelf ook dat je er suf op staat.
Maar eigenlijk wil je
Professionele portretten waarop je persoonlijkheid naar voor komt. Sara en Katrien van het team willen dat ook.
Origineel ogende productfoto’s.
Foto’s die het verhaal van je bedrijf tonen want je wil dat iedereen weet waar je voor staat.
Een fotograaf die je Pinterest moodboard snapt en dat ook kan vertalen naar de juiste beelden.
Genoeg foto’s hebben om regelmatig social media van nieuwe content te voorzien, om je nieuwsbrief te kunnen illustreren en om de website een make-over te geven.
Dit is wat je mag verwachten:
1 dag bij je bedrijf
Productfoto’s die de emotie en connectie tonen die het karakter van je van je bedrijf/merk bepalen.
Beelden die de vibes van je bedrijf tonen zoals het echt is.
Details van logo’s en marketing materiaal.
Team shots die het team tonen zoals ze zijn.
Headshots waarop iedereen staat zoals ze zijn en hen van hun beste kant tonen.
Afgewerkte hogeresolutie- én lageresolutiebeelden die te gebruiken zijn op social media en in printmedia.
Hoe?
2 keer 30 mins call of videocall zodat ik begrijp wat jij wil.
Een moodboard waarin je bepaalt wat je wil qua stijl beelden.
Een lijst van heroshots: de beelden die je absoluut wil hebben.
Of wil je toch liever aan de volgende stagiair vragen om nog een poging te wagen? Wil je riskeren dat potentiële klanten afhaken bij een beeld dat het net niet doet?